Zmiany w programie Dobry start.

image_pdfimage_print

ZMIANY W PROGRAMIE „Dobry Start”

 

 Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu „Dobry start” zmieniły się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start (300+).

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał wyłącznie Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start należy składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie    w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą online  można składać od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS.

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

 

Szczegółowe informacje pod nr tel. 22 290 22 02

 

Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on Twitter